مورينيو و رونالدو؛ دو بزرگ ناخواستني در اسپانيا
وبلاگ هواداران کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
اگر رئال مادريد روز چهارشنبه در ورزشگاه اتحاد به مصاف منچسترسيتي برود، خوزه مورينيو جوان ترين مربي خواهد شد که به باشگاه صد تايي هاي ليگ قهرمانان اروپا خواهد پيوست.اين مربي 49 ساله پيش از اين رکورد کارلو آنچلوتي که 51 پيروزي بود را شکست و اکنون به جمع 100 تايي ها همچون آرسن ونگر، اوتمار هيتسفيلد و سر الکس فرگوسن مي پيوندد.

اين ديدار يک صدمين مسابقه اي خواهد بود که مورينيو به عنوان سرمربي درآن حضور مي يابد.موفقيت هايي که اين سرمربي در فوتبال انگليس داشت در اسپانيا هم ادامه يافت ولي به رغم همه اين ها، هفته گذشته هم او و هم کريستيانو رونالدو هنگام اعطاي جوايز بهترين هاي لاليگا ناديده گرفته شدند.رونالدو در رده سوم بهترين گلزنان فصل گذشته جاي گرفت و مورينيو هم از پپ گوارديولا شکست خورد ، هرچند که اين رئال مادريد بود که با کسب بالاترين امتياز و ثبت رکوردي تاريخي در رقابت هاي لاليگا به قهرماني اين ليگ رسيد و نه بارسلونا.

به همان اندازه که درک علت بي احترامي حرفه اي هاي فوتبال در اسپانيا نسبت به اين دو دشوار است، روابط سرد آنها با باشگاهشان هم عجيب به نظر مي رسد.اگر شما هوادار رئال مادريد هستيد چه چيز برايتان جذاب تر از اين است که يک سرمربي سريع تر از ساير سرمربيان به رکورد 100 بازي اروپايي برسد و يا اينکه يک بازيکن زودتر از ساير رقبا در باشگاه هاي ديگر توانسته 100 گل به ثمر برساند؟در جريان ديدار روز شنبه رئال مادريد و آتلتيکو بيلبائو که به پيروزي پنج بر يک تيم مادريد انجاميد تعداد کمي از هواداران رئال در سانتياگو برنابئو مورينيو را هو کردند و از سوي ديگر باشگاه هنوز هيچ تاريخي را براي تمديد قرارداد با رونالدو تعيين نکرده است.

هر دو آنها از ماندن در اسپانيا و دلتنگي براي ليگ برتر انگليس سخن مي گويند ولي اسپانيا همچون معشوقي است که هرگز توجهي به آنها نشان نداده است.نخستين بار که چنين صداهايي در ميان برخي هواداران رئال مادريد شنيده شد، مورينيو گفت: هميشه ديدگاه هاي مختلفي در ميان هواداران ( رئال مادريد) وجود دارد ولي هرگز اين وضعيت در چلسي؛ پورتو و يا اينتر(ميلان) نبود.مورينيو افزود: وقتي آنها زيدان را هو مي کنند، وقتي رونالدو و يا کريستيانو رونالدو را هو مي کنند چرا مرا هو نکنند؟

البته رونالدو بيش از هواداران، در ميان مديران باشگاه نامحبوب است. هواداران در ديدار روز شنبه او را تشويق مي کردند هرچند که هيچ گلي نزد ولي آنها در نهايت هوادار باشگاه هستند و نه يک بازيکن، باشگاهي که تاکنون به او پيشنهاد تمديد قرارداد نداده است.او در حال حاضر سالانه 10 ميليون يورو بدست مي آورد. قانوني که در زمان ديويد بکام اجرا مي شد و بازيکنان مطرح خارجي فقط موظف به پرداخت 24.75 درصد ماليات بودند اکنون به بايگاني پيوسته است ، يعني در صورت تمديد قرارداد، 52 درصد درآمد او مشمول ماليات خواهد شد.درنتيجه اگر قرار باشد رونالدو به همان مبلغ 10 ميليون يوروي کنوني اکتفا کند، تمديد قرارداد او براي رئال مادريد درهر فصل 20 ميليون يورو هزينه خواهد داشت.

حساب و کتاب باشگاه براي امتياز تبليغاتي او و نيز کسر ماليات موجب شده که آينده او در هاله اي از ابهام فرو برود.رونالدو اين هفته گفت تا زماني که سر الکس فرگوسن در اولد ترافورد هست به تيم رقيب يعني منچسترسيتي نخواهد پيوست.در اين صورت تنها باشگاهي که مي تواند ازعهده خريد او برآيد پاري سن ژرمن خواهد بود.مورينيو قراردادش را تا 2016 با رئال مادريد تمديد کرده است. در باشگاهي که طي سال هاي اخير 25 سرمربي استخدام و اخراج کرده است او همچنان انگيزه قهرماني دارد.حريف اين هفته او در ليگ قهرمانان اروپا، فصل گذشته مايل به جذب او بود ولي درنهايت به روبرتو مانچيني وفادار ماند و سپس تکسيکي بگيريستين را به خدمت گرفت که رکوردي بهتر از مورينيو دارد.آخرين تلنگري که به اين سرمربي پرتغالي زده شد در اين هفته بود که گفته شد او از ميان جوانان باشگاه هيچ کس را طي دو سال و نيم اخير در تيم نخست به کار نگرفته است.در يک تخمين سخاوتمندانه، روزنامه کاتالان اسپورت هفته گذشته گزارش داد که سيستم پرورش استعداد هاي جوان باشگاه بارسلونا طي پنج سال اخير 400ميليون پوند براي اين باشگاه کسب درآمد کرده است.

مورينيو که به خوبي مي داند نسل طلايي رئال پيش از ورود او در اين تيم بودند ، گفت: من خوان ماتا، آلوارو نگردو و روبرتو سولدادو را نفروختم.واقعيت آن است که موفقيت پورتو، چلسي و اينتر ميلان بيش از بازيکنان جوان، مرهون عملکرد مورينيو بود.ايکر کاسياس دروازه بان و آلوارو آربلوآ مدافع رئال در صورتي که در چهارشنبه شب در ترکيب اين تيم قرار گيرند دوبازيکني هستند که از سيستم جوانان رئال مادريد برخاسته اند.

رئال مادريد اگر بخواهد به يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا برود بايد از سد منچسترسيتي عبور کند. قهرماني در اين ليگ دهمين جام قهرماني اروپايي براي رئال مادريد و سومين براي مورينيو خواهد بود.مورينيو پس از آن که براي نخستين بار نام خود را در ميان هو کردن هاي عده اي در برنابئو شنيد، گفت: روزي نوبت من هم خواهد رسيد که جواب بدهم و آنها را ناراحت کنم.

هرچه او و رونالدو در مادريد پيش مي روند و موفقيت کسب مي کنند، شما فکر مي کنيد به لحظات پاياني نزديک شده ايد و لحظه وداع بدون احساس اين دو با باشگاه به زودي فراخواهد رسيد.شايد به همين خاطر است که آيتور کارانکا دستيار مورينيو در واکنش به انتخاب نشدن او به عنوان بهترين مربي لاليگا به رغم قهرماني تاريخي در اين باشگاه گفت: او از اينکه اين جايزه را به دست نياورده ، خوشحال است.روز چهارشنبه مورينيو براي پنجاه و پنجمين پيروزي در صد رقابت اروپايي به منچستر مي آيد و رونالدو هم براينخستين بار از سال 2009 تاکنون وارد اين شهر مي شود. اين دو احساس متفاوتي از اين که پا به سرزمين دشمن مي گذارند ، دارند ، غافل از اينکه دشمني واقعي ، پشت سرشان و در خانه( اسپانيا) است.



تبلیغات

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 29 / 8 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo