10 خريد نافرجام يک دهه اخير فوتبال اعلام شد: کاروالیو در رده هشتم!!!
وبلاگ هواداران کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو
مدعي سوئدي آقاي گل ليگ فرانسه «لوشامپيونه» بدفرجام‌ترين و پرضررترين خريد بازيکن در عرصه فوتبال توسط يک تيم باشگاهي جهان در يک دهه گذشته بوده است.در تازه‌ترين آماري که از خريد‌هاي بد و فاقد بهره‌دهي کافي مالي انتشار يافته، انتقال زلاتان ايبراهيموويچ، مهاجم کنوني تيم پاري‌سن‌ژرمن، بدترين و پرضررترين خريد در اين عرصه به شمار رفته است.

اين بازيکن شاخص که در تابستان سال جاري از تيم آ.ث‌ميلان ايتاليا جدا شد و به عضويت تيم فرانسوي در آمد، در سال 2009 توسط تيم بارسلونا به مبلغ 69 ميليون يورو خريداري شد. کاتالان‌ها در آن هنگام با اين نيت «ايبرا» را جذب کردند که در وهله نخست از توان گلزني‌اش براي کسب موفقيت‌هاي خود در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا سود ببرند. همچنين پس از دو، سه فصل بتوانند با مبلغي بيشتر وي را به تيمي ديگر واگذار کرده تا از جنبه مالي نيز به سود قابل توجهي برسند. اما اين خواسته نزد «آبي و اناري‌پوشان» تحقق نيفتاد. زيرا وي نتوانست خودش را با سيستم تاکتيکي مورد نظر «پپ گوارديولا» مربي آن زمان کاتالان ها وفق دهد. حتي همين امر باعث درگيري و تنش ميان او و مربي شد.

«ايبرا» در نهايت در جمع آبي اناري هاي بارسا 46 بازي کرد و 22 گل به ثمر رساند، در سال 2011 با رقمي 24 ميليون يورويي به آ.ث‌ميلان واگذار شد که در اين ميان تيم اسپانيايي، متحمل ضرر 45.5 ميليون يورويي شد. ضرري هنگفت که تا به اين لحظه در فوتبال جهان سابقه نداشته و بيشترين ميزان ضرردهي در عرصه خريد و فروش بازيکن در فوتبال حرفه‌اي است.
*برباتف در پله دوم

پس از کاپيتان تيم ملي سوئد که اکنون با 10 گل زده، مدعي کسب «آقاي گل» لوشامپيونه فرانسه است، ديميتار برباتف، مهاجم معروف بلغارستان، عنوان پرضررترين نقل و انتقال را به خود اختصاص داده و در فهرست مذکور در پله دوم ايستاده است.
وي در سال جاري از تيم منچستريونايتد خداحافظي کرد و در ازاي 5 ميليون يورو به فولام واگذار شد. در سال 2008 «شياطين سرخ» ‌اولدترافورد براي استخدام وي از تاتنهام هاتسپرز 38 ميليون يورو خرج کردند. اما پس از 4 فصل حضور و به ثمر رساندن 56 گل در 149 بازي رسمي ، جايگاه خود را نزد سرآلکس فرگوسن، مربي صاحب سبک و پرافتخار تيم از دست داد. خروج وي از منچستر، زيان 33 ميليون يورويي روي دست من‌يونايتد گذاشت.

*روبينيو، ستاره‌اي با ضرر مالي

سومين خريد بد فرجام و پرضرر نيز به ديگر تيم شهر منچستر يعني «سيتي»‌مربوط مي‌شود. مسئولان اين تيم ثروتمند در چهار سال گذشته صدها ميليون يورو صرف خريد بازيکن جديد کرده‌اند. در سال 2008 «آبي‌هاي آسماني» مبلغ 43 ميليون يورو بابت خريد «روبينيو» ‌از رئال مادريد چک نقدي کشيدند. اما اين ستاره تکنيکي در مدت حضورش نتوانست خواسته‌ها را برآورده کند. در سال 2010 به همين دليل مجبور به وداع شد و ورزشگاه «اتحاد»‌را ترک کرد. در اين هنگام آ.ث‌ميلان ايتاليا تنها 18 ميليون پرداخت که در اين بين «سيتي‌ها»‌ 25 ميليون بابت اعجوبه آمريکاي جنوبي 25 ميليون يورو ضرر دادند.

فهرست 10 خريد پرضرر يک دهه گذشته به شرح زير است:

1- زلاتان ايبراهيموويچ، بارسلونا اسپانيا به اينترميلان ايتاليا، ضرر : 45.5 ميليون يورو در سال 2011

2- ديميتار برباتف، منچستريونايتد انگليس به فولام انگليس، ضرر: 33 ميليون يورو در سال 2012

3-روبينو، منچسترسيتي انگليس به آ.ث‌ميلان ايتاليا، ضرر: 25 ميليون يورو در سال 2010

4-خوزه آنتونيو ريس، آرسنال انگليس به اتلتيکومادريد اسپانيا، ضرر:‌23 ميليون يورو در سال 2007

5-آنتونيو کاسانو، آ.اس.رم ايتاليا به رئال مادريد اسپانيا، ضرر: 23 ميليون يورو در سال 2006

6- امانوئل آده‌بايور، منچسترسيتي انگليس به تاتنهام انگليس، ضرر: 22.6 ميليون يورو در سال 2012

7- آموري، يوونتوس ايتاليا به فيورنتينا ايتاليا، ضرر: 22.3 ميليون يورو در سال 2012

8- ريکاردو کارواليو، چلسي انگليس به رئال مادريد اسپانيا، ضرر: 22 ميليون يورو در سال 2010

9- رونالدوينيو، آ.ث‌ميلان ايتاليا به فلامينگو برزيل ، ضرر: 22 ميليون يورو در سال 2011

10- خواکين، والنسيا اسپانيا به مالاگا اسپانيا،‌ ضرر: 20.8 ميليون يورو در سال 2011



تبلیغات

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 24 / 8 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo