پرز :" مورینیو فهمید که رئال مادرید یعنی چه "
وبلاگ هواداران کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو

فلورنتینو در روزهای اخیر صحبتهایی با اعضای قانونگذار باشگاه داشته که بحث هایش به ورزش ، اقتصاد و تغییر قوانین کشیده شده است .
مورینیو :
"او آرام آرام فهمید که رئال مادرید بعنی چه . در پرتغال ، ایتالیا و انگلیس مربیگری کرده اما این جا چیز دیگری است . این رئال مادرید است . ما فرهنگ خودمان را داریم اما آنهایی که از بیرون می آیند نمی توانند درکش کنند . مورینیو وقتی آمد ، باشگاه ، مردم و هواداران را شوکه کرد . هوادارانی که گهگاهی برای مربی یا بازیکن سوت می زنند . این برای بازیکنانی که چند باری اشتباهاتی داشته اند هم رخ داده است . اما همه آنها توانستند که قضیه را درک کنند . مورینیو مربی چندین باشگاه درجه یک بوده است اما پیش از مادرید ، درون مادرید و پس از مادرید ، فاصله ایست که ما با بقیه داریم . "

شبکه دفاتر ثبت :
"این یک راه است تا روش رای گیری را عوض کنیم . این نه به سود ماست و نه تغییری در خواسته های اعضا در زمان رای گیری . خیلی آسان است . پیش از انی هرگز چنین شبکه ای توسط دفاتر ثبت ایجاد نشده بود . اولین باری است که می خواهیم چنین کاری کنیم . برای انتخابات کلی اسپانیا نیز چنین چیزی شود ؟ امکانش بعید است باشد چرا که نیاز به فرستادن اسناد وجود دارد . با توجه به اولتیماتوم ها در رای گیری ، زمانی برای انتخابات این چنینی وجود ندارد اما ما می خواهیم که زمان رای دهی کاهش پیدا کند چون که این انتخابات ما زیاد بزرگ نیست . 15 روز کل کار طول می کشد ، نه ؟ تنها مشکل این است که شبکه دفاتر ثبت ، کمی گران است ، فقط همین . برای کسانی که سفر می کنند ، می توانند به این جا بیایند و رای بدهند و تعطیلاتی داشته باشند . مطمئنا شبکه محضری امنیت بیشتری دارد چرا که هیچ کس حق دست بردن در آرا را نخواهد داشت و نمی تواند رای ها را باز و بسته کند یا آن را بخرد و بفروشد . اتفاقی که در انتخاباتی افتاد که نمی توان از یادش برد . با پست ، غیرممکن است که آرا به موقع برسند . " 

عضویت 20 ساله :
"20 سال برای مدیر ، 15 سال برای نایب رئیس و 10 سال برای اعضای هیئت مدیره . بیش از 31 هزار عضو هستند که بیش از 20 سال عضو باشگاه هستند ، 42 هزار نفر بیش از 15 سال و 61 هزار نفر بیش از 10 سال . علاوه بر این ، ما اعضایی که بازنشسته شدند را با نوه ها یا بچه هایشان جایگزین کرده ایم . بدین ترتیب آنها خیلی زود می توانند سن عضویتشان را افزایش دهند چرا که از کودکی عضو باشگاه بوده اند . هر چقدر که اعضای قدیمی تری در این باشگاه باشند ، با توجه به بیشتر بودن قدمت علاقه شان به باشگاه کمتر جای خطا و اشتباه دارند . "

ضمانت 15 درصدی :
"آن طور که قوانین ورزش می گوید باید چنین اتفاقی بیافتد . برخی می گویند که 15 درصد اختراع ماست . نه ، نه ، نه . این قوانین ورزشی است که برای باشگاه های سهامی عام چنین قوانینی را می گذارد . فقط چهار باشگاه چنین شرایطی دارند : بارسلونا ، اوساسونا ، اتلتیک و رئال مادرید . قوانین ورزشی می گوید که 15 درصد از بودجه باشگاه باید در بودجه کاندیدا باشد و این در اساسنامه وجود دارد . همچنین در قوانین ورزشی آمده که این تضمین باعث می شود که کاندیدا پاسخگو باشد و نتواند که خسارت مالی به باشگاه بزند چرا که تجربیات مشباهی هم داشته ایم . می خواهیم که جلوی بی عدالتی را بگیریم که این پول دست کسی بیافتد که ... ، به هر حال نمی خواهیم که مشکلی پیش بیاید چرا که ما رئال مادرید هستیم . "

مادام العمر بودن
کسی درخواست کرد که جلوی مادام العمر شدن ریاست مدیر گرفته شود ، مثل ایالات متحده : "در حال حاضر هیچ قانونی برای محدودیت گذاشتن روی دوران مدیتری وجود ندارد . هیچ محدودیتی به جز خستگی و کهولت سن موجود نیست . "

کمیته رای گیری
فلورنتینو می خواهد که همان اعضای همیشگی در جلسه کمیته رای گیری فعالیت کنند و کمیته انضباطی نیز مثل همیشه باشد ." به نظر می رسد که این منطقی ترین باشد . نمی خواهیم که با رای دهندگانی که خوب عمل کرده اند درگیری ایجاد کنیم . آنها اعتماد همه ما را جلب کرده اند . "

رای دهی مستقیم :
"برای من مشکلی نیست که چه کسی چه رایی می دهد . اتاق ما با هم فرق خواهد داشت اما من در اتاق مجاور هستم و سعی می کنم که وضعیت را به طور زنده در تلویزیون تماشا کنم . "

تغییر در سیاست های بانکی :
"وقتی برای اولین بار آمدم اولین هدفم خرید فیگو و زیدان بود تا روند تاریخ باشگاه را دستخوش تغییر کنم و روند خرج و در آ»دها متعادل شود . فکر می کنید حقیقت دارد که عضوی از رئال مادرید هست که بخواهم با پول او درآمدزایی کنم ؟ اگر قبلا این کار را کردم ، چرا حالا نمی کنم ؟ وقتی به این جا آمدم شرایط از نظر اقتصادی بسیار بد بود . "

تغییرات جلسه قانونگذاران :
"در موردش خیلی فکر کردیم ، به طور مثال مثل کاری که برای بارسلونا صورت گرفت . ترجیح می دهم که افراد متشخص تری در این جلسه باشند . رای گیری اتفاقی نمی تواند اعضای این جلسه را درست تعیین کند . این سیستم فعلی قدیمی است ، زمانی که أمدم هم همین طور بود . نتوانستیم که فرمول درستی پیدا کنیم چرا که ایده آل این است که 3000 نفر بخواهند انتخاب شوند ، نه 30 هزار تا . "

استادیوم جدید :
"برخی شایعه کرده اند که من قرار است که این استادیوم را با استادیوم دیگری عوض کنم . من حمایت بیش از 90 درصد رئالی ها را دارم و ببینید ، دو چیز در رئال مادرید است که اصلا به آن فکر نمی کنم . یکی این که تا ابد در رئال بمانم و دیگری این که مکان استادیوم را تغییر دهم چرا که مهمتر از هر چیز این است که 250 میلیون یورو داریم صرف بازسازی استادیوم می کنیم . تا کنون 180 میلیون یورو خرج کرده ایم . مردم فکر می کنند پول خرید فیگو و زیدان را از فروش زمین تمرین قدیمی بدست آوردیم . نه ، نه ، این طور نبود . 180 میلیونی که از فروش ا« زمین بدست آمد را صرف برنابئو کردیم چرا که برق و آب مناسب نداشت و تازه 180 میلیون یوروی دیگر را خرج والدبباس کردیم ."

سیلوا :
"به نظرم بهترین ترکیب تاریخ رئال مادرید را داریم . می توانستیم سیلوا را بخریم اما اوزیل را ترجیح دادیم . سیلوا بازیکن بزرگی است و اسپانیایی است و ما بازینان بزرگ را دوست داریم . "

ناراحتی کریستیانو :
"هر کسی حق دارد که دوره بدی داشته باشد . ما با تلاش می کنیم هواداران ، هیئت مدیره ، مربی و همه نفرات راضی باشند . کریتسیانو گفت که ناراحت است اما نگفت که چرا . من هم نمی دانم . اگر می دانستیم سعی می کردیم مسئله را رفع و رجوع کنیم . برای این که یک بازیکن بزرگ مثل او باشی ، باید با فشارها کنار بیایی . "

توضیح درباره کاکا
"بازیکنانی نظیر با توجه به قراردادها ، اسپانسرها و ... همیشه می توانند بازیکنان مهمی باشند . ما دو بازیکن داریم که توپ طلا برده اند یعنی کریستیانو و کاکا . این ها بازیکنان بزرگی هستند که می توانند پول زیادی را بسازند و در برخی موارد مثل کاکا بدشانسی پیش می آید . او دچار مصدومیت فتق شد . اما فکر می کنم بدترین اتفاق برایش ناتوانی در کمک به تیم ملی کشورش در جام جهانی بود  . پس از آن یک مصدومیت زانوی شدید برایش پیش آمد . او با بدشانسی مواجه شد . امیدوارم که کاکای بزرگ دوباره برگردد . او و کریتسیانو در مسائل مالی خیلی کمک ما هستند . "

رفتار بازیکنان
"اگر ندوی ، برایت سوت می زنند . برخی بازیکنانی که تازه آمده اند این را نمی فهمند . استعداد نیاز است اما تعصب لازم است . فشار از سوی مطبوعات زیاد است . در ابتدا که می خواستم به عنوان مدیر صحبت کنم خیلی استرس داشتم و نگران بودم . اما دیگر این گونه نیست . اما بازیکنان درک نمی کنند که چرا باید این قدر از آنها صحبت شود . آنها عادت کرده اند که از بچگی به آنها بگویند که بهترین هستند . مورینیو توانسته که این را مدیریت کند . "

آکادمی :
"همه آنها را دوست دارند اما یک مشکل بزرگ به نام بی تجربگی برایشان وجود دارد . مثلا زیدان هم در 18 سالگی مطمئنا استرس های زیادی داشت تا به تیم اصلی برسد . نمی توان گفت که بازیکنان آکادمی خیلی سریع می توانند بازی کنند . مثلا در بازی با سیتی که اسین حضور داشت ، هیچ کدام از بازیکنان آکادمی این قدر راحت با فشار کنار نمی آمدند . اسین سالهاست که در چنین نبردهایی حضور داشته است . وقتی بازیکنان آکادمی را به تیمی نظیر بولتون یا جای دیگری می دهیم هم متاسفانه به آنها بازی نمی رسد و این به ضررشان می شود . رسیدنشان به تیم اصلی در آن حالت هم مشکل تر از قبل می شود . اما به هر حال آکادمی خوب کار می کند . ما 38 بازیکن در لالیگا و 39 بازیکن در باقی اروپا داریم . "

ساختمان ها :
"کمپانی اولی که برای ساختن این اقامتگاه کار را شروع کرده بود ورشکست شد . حالا در نظر داریم که با توجه به ساخت احتمالی شهر بازی ، هر چه زودتر کار را حل کنیم . "



تبلیغات

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 8 / 7 / 1391برچسب:,
ارسال توسط ronaldo